الثلاثاء، 5 مايو 2009

مقابلتي مع الرئيس

قال حلمت يوم اني قاعد مع الرئيس
بعد ما قفللنا ميدان رمسيس
قلتله حصلي شرف مقابلتك يا سعادة الرئيس
قالي انت اصلا مين
غاظني بسؤاله اللئيم
واكنه رماني في الجحيم
قلتله انا المكافح المصري
وسابق كل عصري
قلت يمكن يفتكر انه اصلا مصري
قالي بعنتظة وانت ايه الي جابك قصري
قلتله برخامة قصرك ده حق كل مصري
يا ريسنا انا طفت البلاد
بين العباد
عشان اقدم شكوتي في الفساد
بصراحة يا ريسنا الكيل فاض
والفساد انتشر في البلاد
عم كل البلاد
والفساد بين العباد
زي الجراد
قاضي على كل الخضار
وكان اراضينا مسرطنة
بتطلع فاكهة معتنة
وبيحموها بالدسترةوكمان المهية متبخرة
وتقعد على فيض الكريم
ونسأل لله يا محسنين
ولا عدش سائل فينا مسئول ولا حتى وزير
قالي عايز ايه مننا
قلتله هو انت مش واحد مننا
دمك هو دمنا
وحلمك هو حلمنا
وزرعك هو اكلنا
والنيل شربك وشربنا
يبقى لازم تحلها
وتشيل الفساد منها
ورايه العدل ترفرفها
والقانون سيد عليها كلها
على كل مسئول ووزير في ارضها
عشان تلاقي حلوها بيتزرع في ارضها
ونعمة ربك زرعها
والشعب يحبك زيها
وتبقى واحد منها
وسمعت صوت الاذان
والفجر شقشق والعدل بان
واللئيم اختفى من الاحلام
اصل ابليس بيختفي مع صوت الاذان

هناك 18 تعليقًا:

Sweet Violet يقول...

انا قولت بردو ان فى الاخر اكيد هيطلع كابوس احم احم قصدى حلم يعنى

بس تفتكر فعلا خلال مسيرة القرن اللى قرب عليه ده هيفتكر ؟؟؟!!!

):

غير معرف يقول...

الحمد لله انه طلع كابوس

كان زمانك دلوقتي بسجن ابو زعبل ههههههههههه

متتعبش روحك الضمير مااات ومبقاش حد بيهتم بمصلحة شعبه كلهم عاوزين السلطة والجاه فقط والشعب في ستين دهية

هنقول ايه ولا ايه

البةست جامد واسلوبك جميل جدا

بالتوفيق يارب

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

أحم احم
هدخل برجلى اليمين طبعآ
تحياتى لك أيها الكابوس الرائع
أولآ احمد يارب إنه طلع كابوس
لآن لوكان حقيقه
ماكنتش هتكون موجود معانا أصلآ
ههههههههههه
تحياتى لك ياقمر
ربنا يوفقك
إيناس

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

أنا برضة قلت خير اللهم إجعلة خير
وكويس إن دة طلع حلم عشان مش فاضيين نجرى وراك فى الأقسام اليومين دول
تحياتى

micheal يقول...

ههههههههههههههههههههه
يا عم والله أنا لو جاتلي فرصة أقابله..حعتذر عنها
:)
فينك يا باشا
مختفي من فترة
عاوزك تشوف البسوت الأخير عندي
فيه شوية نصايح لوز عبارة عن عصارة السنين
:)
تحياتي

غير معرف يقول...

ايه ده ؟؟!
انا كنت سايبه كومنت هنا
راح فييييييييييييين :@

بتمسح كومنتاتي يا عمرو ؟؟

غير معرف يقول...

amr
l kol wa2t adan
wait me .. u'll know every thing but at the right time....

غير معرف يقول...

بخ بخ

حبيت بس اطمن عليك

يارب تكون بالف خير

سي يو :)

aMr saYed يقول...

ضد التيار

يفتكر مين يا حاجة ده كل يوم الصبح بيتعرف على اولاده ومدام سوزي ويقولها هو انتي اتجوزتي تقولوا لا بس عندي ولدين

منوراني

aMr saYed يقول...

نوارة

طوعا او كرها لازم يبقى كابوس ابو زعبل ده كان زماني ورا الشمس فانا قولت اخليه كابوس احسن الجو صيف حرا ممطرا شتاء وان بتخنق من وراالشمس اوي مفيهاش حتة ضل بس بفكر اجر حتة كدكه تبقى على النيل وتبقى ادام خرم الاوزون على طول وهفتح كافيه هناك كده لكل الاصدقاء الي جاينلي

نوارة منوراني

aMr saYed يقول...

عاشقة الاحزان

والله هي هتختلف على حسب المكان الي دخلاه باليمين ولا الشمال يعني مثلا لو داخلة بيت يبقى باليمين اما لو داخلة حمام يبقى بالشمال فعلا فالقريب العاجل هروح كده اصيف عندهم

aMr saYed يقول...

عاشقة الورد
اه تخللي كده وانتي عمالة تجري ورايا في الاقسام يا سلام يعني هو مفيش مكان تاني تجري ورايا فيه غير الاقسام

aMr saYed يقول...

مايكل

عيب كده تقول على ابونا الكلام ده يا راجل ده احنا لازم نبوس ايديه اول ما نلاقيه طوعا او كرها

aMr saYed يقول...

هاجر زعبل

انا عمري ما بمسح رد حتى لو كان تعليق رخم فاكيد ممستحلكيش رد

aMr saYed يقول...

هاجر زعبل

فعلا لكل وقت ادان بس على فكرة المقولة ديه غلط لان الادان في كل وقت واحد وفي كل مكان واحد
ممكن تغيريها

تحياتي

aMr saYed يقول...

نوارة

اتخضيييت معلش كنت مختفي كده اليومين دول عندي امتحانت في الكلية بس ده ميمنعش اني بقرا كل البوستات بتاعة اصحابي بس مبلحقش اعلق اسفق جداجدا

Charisma Queen يقول...

يالهوي هتودينا في داهية
الا انت مسمعتش عن التوريه؟؟؟
ياللا ربنا يستر
بس عجبتني تقائيتها
تحياتي

aMr saYed يقول...

charisma
نوترني زيارتك

الناس دول مبقاش بنقع معاهم تورية الناس ديه ينفع معاهم تعرية عن فسادهم رشاويهم ظلمهم يمكن يخافوا ربنا

تحياتي